Grunnet mye rot med levering av tømmebilletter i postkassene de siste årene, har vi bestemt at for 2024 sendes ikke tømmebillettene i posten.
I stedet vil man få et ark med tømmebilletter når man skal kvitte seg med avfall ved et av våre mottak.
For de med fritidsabonnement vil tømmebillettene bli sendt adressert i posten som vanlig, litt utpå nyåret.
Nei, foreløpig har vi ikke fakturagebyr på papirfaktura!
Begge fakturaene går da på samme avtalegiro. Man kan kun lage en avtalegiro pr kunde.
For dem som ønsker trekk fra forskjellige konti kan dette være litt utfordrende, men da kan man f. eks opprette e-faktura, hvor man kan endre kontonr. i banken før betaling.
Dersom de har hatt fritak og fått faktura fra oss nå, så er fritaket gått ut. Du får kun fritak i 2 år av gangen. Da må du inn å søke på nytt. Du vil da få kreditert dette og får ny faktura fra oss. Det er abonnentens plikt, å søke evt nytt fritak/forlengelse før fritaket går ut?
Et standard abonnement består av et abonnementsgebyr (kr. 1 445,58) og et restavfallsgebyr (kr. 3 372,25) Totalt kr. 4 817,83. Dette inneholder 140 liters dunker til restavfall, glass/metall-, papir, matavfall og plast (kan velge sekker til plast).
Restavfallsgebyr 140 liter er kr. 3 372,25
Når det gjelder hytter så er ikke fakturaene feil. De betaler 60 % av full renovasjon, men gebyret er fordelt på 4 regninger gjennom hele året. Derfor får dere regning nå.
Er begge boenhetene i bruk, må det betales faste gebyrer pluss størrelse og antall på restavfallsdunker. Man kan godt dele en 140 liters dunk.
Kan du dokumentere at hytta ikke kan brukes/ikke er beboelig, så kan du søke.
Endringer trer i kraft fra neste faktura.
Send en e-post til kundesenter@agderrenovasjon.no
NB: Vi gir ikke fritak for fritidsboliger, da må i så fall boligen være ubeboelig.
Ja. Om man ikke oppretter avtale eller autogiro, vil du få faktura tilsendt pr post.
Ja, månedlig eller årlig faktura kan du få.
Send en e-post til kundesenter@agderrenovasjon.no.
Send en e-post til kundesenter@agderrenovasjon.no.
Vi jobber for at kunder får giroblankett fra neste fakturering av!
Da må du kontakte banken din.
Ja, det kan du. Det settes opp i nettbank, eller ved å kontakte banken din.